Wednesday, March 18, 2009

buah fikir

waves of anger are descending upon me today.
kenapakah? hmm.geram bangat yang tak tertahankan.hingga membuat keputusan tidak ke kelas? sbb DADH kah? heh.salah satu penyebab,walaupun mungkin bukan yang terutama.

pernahkah terfikir,orang yang selalu kita sakiti adalah orang yang paling menyayangi kita? ironi. orang yang sentiasa memikirkan,melihat gerak geri kita dari hujung alis matanya.hmm.mungkin juga dialah orang yang selalu ingin memastikan kita selamat apabila kita tiada dalam pandangannya.orang ini,tidak lelah cuba memahami dan sering cuba mencari jalan untuk membantu.tidak pernah memikirkan imbuhan sikap baiknya.semakin kita melarikan diri darinya,semakin ketat dia menghampiri.silap diri,orang inilah yang sering kita tepikan dan dijadikan tempat melepaskan amarah.sesuka hati.berkata tanpa berfikir.tanpa cuba untuk memahami mungkin dia akan sakit hati.kadang-kadang mungkin juga kita cuba untuk melihat,sejauh manakah dia boleh bertahan. "sampai manakah? sampai bilakah?" adilkah untuk berbuat begini? bagaimana jika tiba satu masa orang ini melepaskan pegangan tangannya,dan sudah tidak endah.apa akan jadi? terumbang-ambingkah? terasa kehilangan barangkali? atau mungkin juga keras hati hingga tidak merasakan apa-apa atau tidak sedikit pun cuba untuk menunjukkan reaksi lantas terus menipu diri sendiri.

everyone in our life has a role to play,isn't it? walaupun,kala ini,kita mungkin tidak rasa signifikan seseorang itu dalam hidup kita,suatu masa nanti,kita pasti akan berfikir kembali.mencari silap yang mungkin atau tidak dimaafkan.pada masa itu hanya tinggal malu&sesal? jika ada.jika belum terlewatkan.mungkin juga cara kita bersikap terhadap setiap orang berbeza mengikut ranking kepentingan mereka dalam hidup kita.ranking melangkau sejauh sampah hingga permaisuri hatiku.fuhh.tapi,itulah hakikatnya.manusia memang sering membeza-bezakan.aku pun terlibat.tidak dapat dinafikan.lemah.

2 comments:

MAR said...

hum...
ni tules mase ponteng class dadh eh?
hum...
ayat canggih sangat la makwan..
xpaham..
eheheheheheh

shazea said...

>mar
ha ahh! heheh.
mane ade canggih laaa...
tak de pon "pancaroba"
=D